HOUDINI IN GAMEDEV ONLINE

HOUDINI IN GAMEDEV ONLINE

Старт: 29 июля 2020 года

Длительность: 2,5 месяца

Стоимость: 3000 грн/мес

Время: 1 раз в неделю (среда с 19.00 до 22.00)

Связь: Zoom

Записаться на курс

О курсе

В курсе «Houdini in GameDev» мы расскажем о том, как оптимизировать производство арта и улучшить пайплайн всей студии с привлечением минимальных ресурсов. Вы узнаете, как выполнять работу по производству игровых 3D моделей, визуальных эффектов и просто обработки данных быстрее и эффективнее с помощью такого мощного инструмента как Houdini. В курсе будут рассмотрены примеры из реальных проектов, показаны решения многих стандартных задач любой GameDev студии.

Для кого

Курс подходит для специалистов уровня Middle 3D Artist / Junior Technical Artist в 3D и компьютерной графике.

Nice to have

  • Intermediate Houdini .
  • Basic Python.
  • Basic VEX.
  • Иметь представление о шейдерах.
  • Basic Unity / Unreal.

Куратор курса

Дмитрий Байдачный — Senior Technical Artist, Ubisoft

Программа курса

Lesson 1 — Houdini Overview

  • Interface
  • SOP, DOP, COP, ROP
  • Programming languages used in Houdini and their fields of use
  • Geometry classes: Points, Vertices, Primitives, Detail
  • Primary Attributes: P, N, uv, Cd, Alpha.

Lesson 2 — Procedural Modeling

  • CopyToPoints
  • Orientation attributes
  • Examples of use

Lesson 3 — Procedural Modeling

  • ForEach
  • Scattering
  • Nodes for manipulating Curves
  • Examples of use

Lesson 4 — Procedural Modeling.

  • Basic vector operations
  • Most used functions
  • Matrices and Quaternions
  • Using vector operations for procedural modelling
  • Most used nodes
  • Useful VEX functions

Lesson 5 — Shader Pipeline

  • Shader Pipeline Basics
  • Basic operations with color
  • Preparing geometry for custom shaders
  • UVs, Normals, Color

Lesson 6 — Assets

  • Creating digital asset
  • Assets naming and versioning
  • Assets properties
  • Assets environment
  • SideFX Labs (ex GameDev Tools)

Lesson 7 — HDAs for Game Engines

  • Preparing HDAs for Unity Game Engine
  • Creating and linking parameters
  • Main Attributes that are interpreted by Unity
  • LODs, Collisions
  • Curves
  • Heightfields

Lesson 8 — Python Basics

  • Variables
  • Data Types
  • Operators
  • Functions
  • HOU module
  • Houdini most used classes and their methods
  • Creating node structure via python shell

Lesson 9 — Analyzing Geometry

  • Reading and reconstructing FBX format
  • Automating processes using non GUI Houdini

Lesson 10 — Setting Up Houdini Pipeline

  • Setting up Houdini environment
  • Python modules structure
  • Importing custom modules
  • Setting up IDE for Python to support Houdini modules